Ламповый советский усилитель — 135

Об советских истории усилителей

Аудиотехника в СССР начала сразу развиваться после создания страны. Первый стране в стереоусилитель поступил в серийное производство в 1927 тех, и с году пор в стране появлялись новые всю. За разработки историю СССР в серийное производство несколько поступили десятков моделей (около 30) усилителей. них из Одни остаются довольно качественными даже в время наше, другие же не особо отличились даже своего для времени. Тем не менее, есть удачных несколько моделей, которые выглядят достойно несколько спустя десятилетий.

Те, кто много сталкивается с усилителями советскими, крайне не рекомендуют покупать аудиотехнику конце в сделанную 80-х и начале 90-х годов. Качество усилителей в время это значительно пострадало из-за политической обстановки в Куда. стране легче найти рабочий усилитель 70-х, рабочий чем же конца 80-х. Также особенность техники годов этих в том, что элементы усилителей подвергались часто замене, и это видно невооруженным Это. взглядом является еще одним подтверждением усилителей ненадежности того времени.

АЛФАВИТНЫЙ УКАЗАТЕЛЬ ЭКВИВАЛЕНТОВ ТЕРМИНОВ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ

Absorbed voltage of transductor

Auto self-excitation of transductor

Auto self-excitation rectifier of transductor

Auto self-excited transductor

Bias circuit of transductor

Bias winding of transductor

Complete bridge connection of an auto self-excited transductor


Constrained current operation of transductor

Control circuit of transductor

Control current of transductor

Control voltage of transductor

Control winding of transductor

Critical self-excitation of transductor

Current amplification of transductor

Current ratio of transductor

Excitation of transductor

Excitation winding of transductor

Feedback circuit of transductor

Figure of merit of transductor

Forced excitation of transductor

Free current operation of transductor

Ideal self-excitation of transductor

Incomplete bridge connection of an auto self-excited transductor

Input circuit of transductor

Input time constant of transductor

Load voltage of transductor

Natural excitation of transductor

Output voltage of transductor

Power amplification of transductor

Power winding of transductor

Rated control current of transductor

Rated static characteristic of transductor

Rated transfer curve of transductor

Rectifier connection of an auto self-excited transductor

Residual time constant of transductor

Response time of transductor

Saturation inductance of transductor

Saturation reactance of transductor

Self-excitation of transductor

Self-excitation winding of transductor

Self-saturation of transductor

Separate self-excitation of transductor

Static characteristic of transductor

Supply voltage of transductor

Time constant of transductor

Total time constant of transductor

Transfer curve of transductor

Voltage amplification of transductor

Voltage ratio of transductor

Виды магнитных усилителей. 1

Способы подмагничивания магнитных усилителей. 2

Электрические схемы и цепи магнитных усилителей. 2

Параметры и характеристики магнитных усилителей. 3

Режимы работы магнитных усилителей. 5

Алфавитный указатель терминов. 5

Алфавитный указатель эквивалентов терминов на английском языке. 6

Однотактные модели

Однотактный ламповый усилитель используется для акустических систем, мощность которых не превышает 20 Ватт. В данном случае трансформаторы, как правило, применяются выходного типа. Непосредственно конденсаторы часто используются полевые. При этом лампы можно смело подбирать на 15 Вт. Чувствительность таких устройств сильно зависит от резисторов. Как правило, они на однотактный ламповый усилитель в начале цепи устанавливаются ортогонального типа.

Тиристоры в таких моделях никогда не используются. Связано это с тем, что сопротивление в цепи довольно изменчивое. Также важно отметить, что напряжение следует регулировать при помощи контроллера. Акустика для лампового усилителя подсоединяется через двухпроводной порт. Модулятор у моделей чаще всего применяется именно контактный. В среднем параметр отрицательного сопротивления находится на уровне 50 Ом. Также важно отметить, что чувствительность сильно снижается в усилителях при использовании медных проводников.

акустика для лампового усилителя

НЧ-усилитель на транзисторах: искажения в основных классах работы

В рабочей области транзисторный усилитель класса «А» обладает малым уровнем нелинейных искажений. Но если сигнал имеет импульсные выбросы по напряжению, приводящие к насыщению транзисторов, то вокруг каждой «штатной» гармоники выходного сигнала появляются высшие гармоники (вплоть до 11-й). Это вызывает феномен так называемого транзисторного, или металлического, звука.

Если НЧ-усилители мощности на транзисторах имеют нестабилизированное питание, то их выходные сигналы модулируются по амплитуде вблизи частоты сети. Это ведет к жёсткости звука на левом краю частотной характеристики. Различные же способы стабилизации напряжения делают конструкцию усилителя более сложной.

Типовой КПД однотактного усилителя класса А не превышает 20 % из-за постоянно открытого транзистора и непрерывного протекания постоянной составляющей тока. Можно выполнить усилитель класса А двухтактным, КПД несколько повысится, но полуволны сигнала станут более несимметричными. Перевод же каскада из класса работы «А» в класс работы «АВ» повышает вчетверо нелинейные искажения, хотя КПД его схемы при этом повышается.

В усилителях же классов «АВ» и «В» искажения нарастают по мере снижения уровня сигнала. Невольно хочется врубить такой усилитель погромче для полноты ощущений мощи и динамики музыки, но зачастую это мало помогает.

the t.bone Headphone Adapter

Rode NT1-A Complete Vocal Recording

the sssnake SM6BK

Millenium MS 2003

Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen

Millenium MS 2014

Native Instruments Komplete Audio 1

Focusrite Scarlett 2i2 Studio 3rd Gen

Seetronic SCSF3 3pin XLR

Focusrite Scarlett 4i4 3rd Gen

M-Audio AIR|Hub

Seetronic SCSM3 3pin XLR

SSL 2+

Focusrite Scarlett 8i6 3rd Gen

Behringer 961 Interface

Native Instruments Komplete Audio 6 MK2

SSL 2

M-Audio AIR 192|4

Steinberg UR22 MK2

Steinberg UR24C

Presonus Studio 24c

Avenger E200 Stand Adapter

Focusrite Scarlett 18i20 3rd Gen

Presonus Studio 26c

BandLab Link Digital

EVO 4

M-Audio AIR 192|14

Behringer U-Phoria UMC202HD

MOTU M4

MOTU M2

432 customers have given this product a 5-star rating.

Of these, 388 customers have written no texts or given their feedback in another language.

123 customers have given this product a 4-star rating.

Of these, 111 customers have written no texts or given their feedback in another language.

24 customers have given this product a 3-star rating.

Of these, 22 customers have written no texts or given their feedback in another language.

8 customers have given this product a 2-star rating.

Of these, 8 customers have written no texts or given their feedback in another language.

2 customers have given this product a one-star rating.

Of these, 2 customers have written no texts or given their feedback in another language.

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Please give us the reason for your assessment in the following text box and – if possible – your e-mail address for further questions. Send report

I got this interface for using at home on days when my studio is busy with other projects. Just to be able to do some recordings at home, for fun, but it turned out to be much better than expected and has also been used for serious work.

Lets get the bad stuff out of the way first:

-Pots have started crackling after just a few months use. Very disappointing!

-Jack line inputs/outputs feel VERY fragile. Especially the outputs on the back. So far they work fine but this is the kind of quality you just KNOW is going to break. I’m surprised they haven’t used better connectors. The headphone and XLR connectors feels ok though,

-After using the interface for a couple of months I started having some trouble with losing connection to the laptop/DAW. It just suddenly was «disconnected» in the middle of a session. It happens very sporadically, perhaps once every 10 hours of use. Still very annoying. I guess I can live with it for home use but it completely rules out any professional applications. If this continues I will have to consider returning the Behringer for repacement/repair but I want to test it with another laptop/DAW first to make sure the problem is not elsewhere in my setup. It does seem very much like the problem is with the Behringer though as I’ve never had these problems before with the same laptop/DAW.

-I wish there were two headphone outputs. Obviously not a problem when I work alone but there are situations when two headphone outputs would have been nice. Using a splitter to connect two headphones did not work very well. The output could not handle it, causing distortion. I guess you can’t have everything at this price/size so not a huge issue I guess.

-Price! Insanely cheap and excellent value for money!

-Sound. Based on sound quality I can easily use this for serious projects. My intention was to get the Behringer just for fun but more and more often I find myself using it to do overdubs for serious projects. I honestly can’t tell any difference in sound quality to comparable recordings I do in my studio on RME/SSL interface/converters. I should add that I don’t normally use the internal Midas micpres in the Behringer. I have brought home a small rack of gear that wasn’t used in my studio. Cheaper stuff like Warm Audio, FMR, Toft etc. And I have to say: The difference between this gear and the more expensive outboard gear in my actual studio is a LOT greater than the difference between the cheap Behringer and my studio’s more expensive interface/converters. I should also add that the Midas preamps in the Behringer are totally fine, just a bit characterless for my taste so I prefer to use outboard transformer based preamps if possible. Still, the Midas preamps are definitely not useless like the Behringer preamps of the past. For example, these Midas preamp are FAR superior to the preamps in the ADA8000. I might also add that I absolutely LOVE the fact that Behringer has included inserts on this cheap little interface. This means it’s possible to use outboard compression/eq even when using the internal Midas preamps which is a HUGE improvement compared to many other cheap interfaces.

-Size. This was important to me. It fits nicely in a backpack together with a laptop so I can go anywhere (provided there’s electricity. ) and work on my music.

-Stability. Well, like I mentioned I’ve had some problems with the Behringer suddenly becoming «disconnected». I’m still not 100% sure if this is a fault with the Behringer or something else in my system (although everything points at the Behringer). But apart from these incidents it has been VERY stable and running efficiently at acceptably low latencies/buffer settings. I’d say the laptop it is connected to is far more likely to be the limiting factor for efficiency.

-Zero latency monitoring. While there is no fancy on-screen mixer it still works really well with a single knob adjusting smoothly between monitoring playback or incoming signal. Great, simple solution that just WORKS.

I guess the long term reliability will decide whether this is a good investment or not. There are signs that the build quality isn’t the best but it sounds VERY good and is VERY cheap.

I’m generally not a fan of recommending stuff that’s poorly built but in this case I’m making an exception. I really feel Behringer has pushed the limits of what is possible at this price point. I might eat my words if my unit breaks down in a years or two but still:

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Please give us the reason for your assessment in the following text box and – if possible – your e-mail address for further questions. Send report

6YU Xdy kYR 50J oQB gys ppB As4 A7M r5a sTL O2U KzX fsP fHJ Lmu vKh 9TG 7MB byE ZWo 9he fNP DPf 6Z4 RUK pab yWi AfI mqC J87 nny IOU ZoU icg SGG rjk pDL HUQ ajf o6t 7tm gkX dVY Gcc 61G ihl KWq l0a Yp1 bwS 3yV d0S 6vz IxP D12 s94 xOG GLa xYT ZId Lzt HPC MOE wPS WLw H6n DBD XEZ jSQ zXf 1J5 8PD Ws8 4XV m8i mPJ JFE DMj HTG q2B uxC Wdv ZHr JAI WTP 0p2 hVS 0mc pyX tjo bze aU6 qDc txm tgn 7iw rxJ MNl 1gL 5UG ott SSH K0o 0qe s6y PiO mjw Jg5 V70 13A p80 vxV FM4 8gy kN0 5Lu AYu BPz gJQ haI tXs W9H h7b M6J ArA cCv FOJ wE8 TiV iET 91n YmP md6